דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין חיים של אינטימיות לבין חיים של יוקרה? 

מאת    [ 03/11/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2287 פעמים ]

מה ההבדל בין חיים של אינטימיות לבין חיים של יוקרה? 

 

 

חיים של יוקרה

 

חיים של יוקרה הם חיים המבוססים על שאיפה לטוב ביותר, ליקר ביותר, ליפה ביותר, למושלם ביותר ולנחשב ביותר. אלה חיים של ריצה אל הפסגה, והיוקרה נחשבת לפסגת ההישגים.

 

בחיים של יוקרה אנשים שמים את הדגש על החוץ, ולא על הפנים. הדבר המרכזי בחיים של יוקרה הוא הניראות, כיצד זה נתפס, איך זה נחשב, איך זה נראה ומה יחשבו על זה. בחיים של יוקרה אין דגש על פנימיות וחום ולכן חיים של יוקרה נחשבים לחיים קרים. 

 

 

 

הטוב ביותר - הקר ביותר

 

באופן כמעט בלתי נמנע, חיים של יוקרה ושאיפה אל הטוב ביותר והמושלם ביותר במובן החומרי והייצוגי של הדברים הם גם חיים מאוד יקרים וגם חיים מאוד קרים. הם קרים משום שהם מתמקדים בחומריות, בהישגיות ובחיצוניות של הדברים ולא ביחסים או באינטימיות בין אנשים. 

 

אנשים רבים שואפים אל הטוב והמתוחכם ביותר. אולם בדרך לשם הם מאבדים את האינטימיות, את היחסים, את החום, את הפשטות, את המגע ואת החיים עצמם במקום התחרות של החיים. כשהדבר העיקרי בחיים הוא ש"זה יהיה מושלם", אם דבר אינו מושלם אז הוא אינו נחשב אלא נזרק כלאחר יד, אם הכל חייב להיראות הכי מושלם שיש והכי טוב מכל מה שלאחרים יש - אז המאמץ הזה והשליטה הזאת פשוט מוחקים כל שארית של חום, אנושיות או אינטימיות.    

 

 

 

חיים של אינטימיות

 

חיים של אינטימיות אינם קשורים כלל להישגיות או לשאיפה למקום גבוה, מושלם ונעלה. הם קשורים באיכות של היחסים, בכייף, במגע, בתוכן וברגשות הגואים מבפנים.

 

חיים של אינטימיות הם חיים המשוחררים מתחרות, משוחררים מרושם חיצוני, משוחררים מפוזה וחפים מכל יוקרה. הם יותר פשוטים, אמיתיים, נכונים ו"קטנים".

 

 

 

הדגש אינו חיצוני אלא פנימי - חום ויחסים

 

בחיים של יוקרה אחד הדגשים הוא ה"בגדול". בחיים של אינטימיות דווקא "הקטן" הוא השולט. הכל בקטן, באינטימי, במקסים ובקרוב. לעומת חיים של יוקרה שבהם הכל הוא בגדול, בענק, ברושם, בריחוק ובניכור.

 

בחיים אינטימיים יש המון משמעות ותחושה של סיפוק ונחת. לעומת זאת, בחיים של יוקרה יש כל הזמן תחושה הולכת וגדלה של ריקנות, של גודל, של מאמץ ושל תחרות - ללא אנושיות או מגע פשוט.

 

 

וטיפ לסיום: אינטימיות פירושה להשתחרר ולהיות מי שאתה - בהכי קטן וכייף שאפשר. יוקרה זה בדיוק הפוך - להיות בשליטה כל הזמן, להתאמץ ולהיות הכי גדול שרק אתה יכול, לפחות באופן שבו אתה נתפס על ידי אחרים. אינטימיות נמדדת ביכולת לבחור בן זוג פשוט וחם. יוקרה היא הניסיון למצוא את בן הזוג הכי נחשב, הכי קול, הכי מושלם, הכי נחשק - ולחיות איתו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב